donderdag 24 mei 2012

Rijkgevulde Ubergezonde Salade met Kip




Aaaaah wat een lekker weertje is het he?!!! Ik ben weer helemaal in mn hum! Zelfs maandag op werk dacht ik dat het vrijdag was... Ja dat heb ik niet vaak kan ik je vertellen! Maandag is voor mij de grootste niet-dag van de week behalve als het een feestdag of zonnige dag betreft ;)

Zon betekent qua kleding weer lekker luchtig en niet teveel dus daarom bezoek ik de sportschool weer 3 keer per week voor de goodfeeling tijdens de zomer!

Zoals ik al eens eerder schreef in mijn vorige blogs hou ik tijdens die warme klamme dagen niet van warm eten en maak je mij heel blij met een heerlijke salade. Niet 3 blaadjes sla en een tomaat, want dan ga ik van mijn stokje. Gewoon een rijkgevulde salade waar je je fantasie op los kan laten gaan qua ingredienten.

Deze salade heb ik een beetje afgekeken van een recept in een tijdschrift en de dressing heb ik zelf samengesteld. HEERLIJK echt! Heb er weer een favoriet bij! En wat is het makkelijk allemaal. In plaats van sla heb ik komkommer gebruikt. Ik hou van die structuur.

Wat heb je nodig voor deze heerlijke salade (ik reken voor 2 personen):

- Blikje kikkererwten
- Komkommer
- Tomaat
- 2 x Lente-ui
- Handje Sesamzaad
- Avocado
- 2 stukjes kipfilet

Voor de dressing:

- 2 teentjes knoflook
- Olijfolie
- Zaanse Mosterd
- Citroen voor de citroensap
- Zout & Peper


Aan de slag:

Rooster de sesamzaadjes even 3 minuten in een koekenpan. Laat ze afkoelen op een schaaltje. Echt een heerlijke toevoeging als je van sesam houdt!!

Snij de kip in stukjes en bak krokant in de koekenpan of bak de kipfilets in hun geheel in een grillpan en snij pas als ze gaar zijn in stukjes.

Snij de komkommer, de tomaat, avocado en de lente-ui zoals je het zelf het lekkerst vindt.

Maak de dressing. Schenk een flinke scheut olijfolie in een kommetje en voeg een theelepel mosterd, citroensap van een schijfje citroen, zout & peper en de twee uitgeperste tenen knoflook er aan toe en roer tot je een dikke dressing krijgt. Even proeven eerst en dan ben je klaar!

Verdeel de groenten, lente-ui, een handje kikkererwten per persoon, sesamzaadjes en de kip over de borden. En last but not least, de dressing!!!

Echt de perfecte maaltijd voor als je low-carb wil eten, maar toch het gevoel hebt een goedgevulde maaltijd hebt gegeten!


Bon Apetit!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You may also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...