dinsdag 8 mei 2012

Slaatje geitenkaas





Jullie kunnen vast wel zien dat ik een zwak heb voor geitenkaas en spinazie. Ik probeer alles met mate te eten, maar wekelijks komen deze twee ingredienten wel terug in mijn gerechtjes. Waarom? Geitenkaas kan je lang bewaren en spinazie is veel gezonder dan sla. 1+1=2! Dit keer heb ik veldsla gebruikt. Heerlijke zachte sla en top voor deze salade.

De salade geitenkaas heb ik van mijn vriendinnetje L. Zij houdt ook van simpel en gezond. Aangezien we vaak moeten haasten met eten of laat eten na het sporten is dit perfect. Niet te zwaar en niet te vet!

Wij eten deze salade als maaltijd met een lekker warm stokbroodje uit de oven erbij. Je kan de salade ook als voorgerechtje maken voor een dinertje!

Wat heb je nodig:

- zachte geitenkaas schijfjes (3 pp)- pijnboompitten - tomaat - komkommer - veldsla - olijfolie - balsamico azijn - mosterd - honing - peper&zout


Tip: Vervang de pijnboompitten voor walnoten


Maken:

Stap 1

Sla wassen en over de borden verdelen. Komkommer en tomaat in stukjes snijden en over de sla strooien.

Stap 2

Pijnboompitten bakken in een koekenpan. Laten afkoelen en kan daarna bij de sla, tomaat en komkommer.

Stap 3

Bak in dezelfde koekenpan de geitenkaasjes op zacht vuur. Keer om als het een beetje gaat smelten en verdeel een theelepel honing over alle schijfjes. Niet meer draaien hierna.

Stap 4

Dressing maken: scheut olijfolie, scheut honing, theelepel mosterd en scheut balsamico azijn mengen. Verdeel over de salade en leg daarna de geitenkaasjes erop.



Eet Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You may also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...