zondag 7 april 2013

Hartige wentelteefjes met gerookte zalm en Hüttenkäse


Het paasdiner kan natuurlijk niet ontbreken op mijn blog en ik ga de gerechten in delen posten. Pasen doet  mij denken aan eieren zoeken, paaseitjes, uitgebreid ontbijten en dineren met de familie. Afgelopen paasweekend heerlijk tot rust gekomen bij mijn moeder thuis met mijn zusje, vriend van mijn moeder en zijn zoon. Mijn zusje en ik hebben het diner verzorgd. Mijn zusje kwam met het idee hartige wentelteefjes te maken met zalm en Hüttenkäse. Een goed voorbeeld van een eenvoudig te maken voorgerecht dat er prachtig uitziet en super goed smaakt! Ik heb eigenlijk alleen maar ervaring met de zoete wentelteefjes variant die moeders vroeger maakte als er nog oud wit brood over was, maar deze hartige variant heeft mij weer op nieuwe Ideeën gebracht!

wat heb je nodig (4 personen)

- pakje gerookte zalm
- 4 sneden witbrood (2 wentelteefjes per persoon)
- bosje bieslook
- bakje Hüttenkäse
- 2 tenen knoflook, geperst
- halfvolle melk
- 2 eieren
- zout & peper

Hoe maak je het

Druk met een glas rondjes uit het witbrood (diameter ongeveer 8 cm). Kluts de eieren met de melk  in een diep bord. Meng de hüttenkäse met de gesnipperde bieslook, uitgeperste knoflook en breng op smaak met zout en peper.

Haal de rondjes witbrood door het melk/ei mengsel en verhit boter in de koekenpan. Bak de wentelteefjes aan beide kanten goudbruin.

Verdeel het hüttenkäse mengsel op een wentelteefje, vervolgens een plakje zalm en als laatste nog een wentelteefje. Garneer af met bieslook en klaar is jou topper van een voorgerecht!
 
Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You may also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...