vrijdag 27 april 2012

Rijkgevulde omelet met spinazie en geitenkaas




Ik hoef jullie niet meer te vertellen dat ik van eenvoud hou en liever niet nadenk over wat ik moet maken voor het avondeten. Gisteravond had ik geen zin om naar de supermarkt te gaan en aangezien ik bijna altijd wel eieren, spinazie en geitenkaas in huis heb vond ik het wel prima om een omeletje te bakken als avondeten met dit als vulling. Deze omelet verdient wel een plekje op de blog, omdat deze ook nog erg voedzaam is en dus geen hongergevoel geeft na een half uur. Ook perfecte maaltijd als je ervoor kiest voor het sporten te eten. Doe ik zelf nooit, want op de een of andere manier weet de kramp mij altijd te vinden als ik een uur voor het sporten eet!

Je kan bij mij alles onder mijn neus schuiven wat eieren betreft; gekookt ei, roerei, gebakken ei, gepocheerd ei en alle soorten omeletjes! Ik probeer natuurlijk wel op te letten dat ik geen pakken eieren eet per week, want dat lijkt mij niet heel gezond!

Deze omelet is super makkelijk te maken en gezond! Just how we like it!

Nodig voor 1 omelet (ik ga hierbij uit van 1 persoon)

- 2 eieren - Melk (scheut) - Verse spinazie (2 flinke handen) of diepvries spinazie - Nootmuskaat - Zout & Peper - Zachte geitenkaas (2/3 kleine schijfjes van President) - Pijnboompitten (handje) - Roomboter om in te bakken - Ciabatta

Ready to cook:

* Verwarm de oven als je een ovenbroodje erbij eet!

Stap 1

Rooster de pijnboompitten in een koekenpan en verwarm daarna de spinazie in dezelfde pan en wacht tot het is ingeslinkt. Laat uitdruipen in een vergiet. 

Stap 2

Kluts de eieren in een kom met de melk en zout & peper.

Stap 3

Verwarm een klont roomboter in een koekenpan en bak de geklutste eieren. Beetje heen en weer bewegen zodat alles geleidelijk stolt en pas op voor aanbranden!

Stap 4

Vuur zacht, verdeel de uitgelekte spinazie en verkruimelde geitenkaas over een helft van de omelet. Strooi vervolgens de pijnboompitten en wat nootmuskaat eroverheen.

Stap 5

Klap de omelet dubbel. Doe dit voorzichtig. Mij is het deze keer niet goed gelukt, omdat ik weer eens te ongeduldig was. Zoals mijn opa altijd zei: "het gaat ook kapot in je mond" Kortom, no worries!

Leg een deksel of bord op de pan zodat het van binnen ook lekker warm wordt. Blijf erbij, want het gaat sneller dan je denkt. Na een minuut is het zeker wel klaar. Lekker met een ciabatta broodje of op toast.

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You may also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...