maandag 25 maart 2013

Bietjes Carpaccio met geitenkaas en rucola


Maandag was ik echt compleet gesloopt en geen zin om ook maar iets te koken. Jep, die dagen heb ik er ook tussen zitten! Zondag tot 11 uur 's avonds kroketten staan rollen en natuurlijk opeten wat betekende dat ik op maandagmiddag nog steeds geen trek in eten had en dus lekker skinny de week wilde beginnen. Deze bietjes salade is een recept van mijn moeder en ik hou ervan! Het zoete van de bietjes en de zachte geitenkaas met het scherpe van de rucola gaan zo goed samen en leent zich ook perfect voor een voorgerecht bij een uitgebreid diner. Easy, skinny en lekker! Eet er een goed stuk brood of een soepje bij en klaar is jou maaltijd!

Wat heb je nodig (2 personen):
- 2 rode bieten, gekookt en in plakken
- zachte geitenkaas (naar smaak)
- zakje rucola
- handje pijnboompitten
- handje walnoten
- olijfolie
- scheutje balsamico azijn
- zout & peper
- eventueel brood of soepje

Hoe maak je het:

Bak de pijnboompitten in een koekenpan en laat afkoelen. Snijd de bietjes in plakjes en verdeel over de borden. Verkruimel de geitenkaas overheen, hak de walnoten en strooi samen met de pijnboompitten over de bieten. Maak een bolletje van de rucola en leg het in het midden. Maak af met een scheutje olijfolie, balsamico azijn en peper/zout.

Enjoy!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You may also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...