zondag 10 februari 2013

Havermout koekjes met kokos en rozijnen!



Koekjes bakken hoort toch wel een beetje bij de winterse weekenden. Dit recept heb ik uit de Allerhande en het is nog verantwoord ook, omdat je ipv suiker, honing gebruikt! Natuurlijk moest ik het weer een beetje aanpassen, want ik had geen cranberry's in huis. Rozijnen doen het net zo goed toch? Daar kom ik op terug als ik de andere variant ook heb gemaakt :)

Wat heb je nodig: 

- 200 gram havermout
- 1 bakje gemalen kokos a 55 gram
- 4 eetl. Honing
- 3 eetl. rozijnen of gedroogde cranberry's
- 50 gram pure chocolade
- 25 gram roomboter, gesmolten
- Snuf zout

Bereiden:

Verwarm allereerst de oven voor op 190 graden. Smelt de boter in de magnetron of au bain marie en meng de havermout met de boter, honing, kokos, bakpoeder en een snufje zout in een kom. Voeg dan 125 ml heet water toe en kneed het tot een soepel deeg. Nu kunnen de rozijnen of cranberry's erdoor! Rol ongeveer 24 balletjes ter grootte van een walnoot. Leg ze op een met bakpapier beklede bakplaat en druk ze plat.
Bak de koekjes in ongeveer 20 minuten goudbruin in de oven en laat het daarna zeker een uur afkoelen. Na een uur verwarm je de chocola au bain marie en zigzag het over de koekjes. De chocolade is ongeveer na een uur hard.


Eet Smakelijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You may also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...