zondag 10 februari 2013

Pasta Alla Norma op mijn manier!


Vorige week  vrijdag kwamen twee vriendinnetjes die ik al een hele lange tijd ken bij mij eten en logeren en dan heb ik weer een extra reden om lekker culinair te doen. Voor anderen koken blijft toch leuker dan voor jezelf. Zoals je ziet, verzot op gegrilde aubergines en die blijft nog wel even terug komen ;) ik speel een beetje vals, omdat deze foto een paar dagen later is genomen en toen heb ik mijn eigen draai aan de pasta Alla Norma gegeven door spinazie toe te voegen. Laat het de Sicilianen niet horen!!! Ik ben vorige week begonnen met bewust eten en daarom eet ik vanaf nu alleen nog maar spelt- of volkoren pasta, reden: je proeft geen verschil en het is veel beter verteerbaar. Bij dit gerecht past elke soort pasta dus hou het vooral bij jou favoriet!

Wat heb je nodig (2 personen):

- 160 gram pasta (speltpasta of whatever)
- 1/2 pakje of blik tomaten blokjes
- 1/2 ui, gesnipperd
- 1 teen knoflook, geperst
- 2 eetl. Ricotta
- 1 Aubergine
- 1/2 theel. suiker
- 150 gram spinazie
- Olijfolie
- Basilicum om mee te garneren

Bereiden:

Snijd de aubergine in plakken van circa 1 cm. Besprenkel met olijfolie en zeezout. Verhit de grillpan en grill de plakken aubergine. (NB. als je geen grillpan hebt, grill de plakken aubergine dan in de oven op 220 graden, 15 minuten)
Verhit in een steelpannetje een scheutje olijfolie en fruit daarin de ui met de knoflook ongeveer 3 minuten. Voeg nu de tomatenblokjes toe en laat het zachtjes sudderen op laag vuur. Breng op smaak met suiker, peper en zeezout.
Zet een wok op met een eetlepel olijfolie en laat de spinazie hierin slinken.
Kook de pasta ondertussen volgens de aanwijzingen op de verpakking. Giet na ongeveer 9/10 minuten af en verdeel het over diepe borden. Verdeel eerst de tomatensaus, spinazie en gegrilde aubergines over de pasta. Als laatste topping verkruimel je de ricotta erover en garneer je het af met basilicum!

Buon Appetito!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You may also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...