zondag 10 februari 2013

Quiche met gegrilde aubergine en geitenkaas



Soms heb ik van die dagen dat ik zo'n zin heb in een quiche. In december heb ik een grillpan gekregen van mijn moeder en daar maak ik veelvuldig gebruik van. Momenteel ben ik een soort van verslaafd aan gegrilde aubergine dus waarom niet toevoegen aan de quiche met een paar stukjes geitenkaas?! Ik kook vaak voor mezelf of voor een vriend/vriendin dus vandaar dat ik kies voor een kleiner ovenschaaltje met diameter van 20cm. Als je een grotere gebruikt kan je de ingredienten iets uitbreiden, alles op gevoel.

Wat heb je nodig (2/3 personen):

- 1 kleine aubergine
- 6 stukjes zachte geitenkaas
- Bosje peterselie (gesnipperd/geknipt)
- 1/2 rode ui (gesnipperd)
- Eetl. Creme Fraiche
- 3 eieren
- 4 plakjes bladerdeeg
- Pijnboompitjes (handje)
- Peper & Zout
- Olijfolie
- Ovenschaaltje met diameter van ca. 20cm

Bereiden:

Bak de pijnboompitten in een koekenpan en laat afkoelen op een schaaltje en leg de plakken bladerdeeg uit het je aanrecht. Snijd de aubergine in plakken van circa een 1cm en bestrijk de plakken met olijfolie (ik gebruik daarvoor een siliconen kwastje, bij de Hema te koop) en bestrooi met zee zout. Verhit de grillpan tot die gloeiend heet is en grill daarin de plakken aubergine. Gebruik een tang om regelmatig te keren en pas op dat het niet verbrand! Als ze gaar zijn snijd je de plakken in blokjes.
Kluts de eieren met de gesnipperde peterselie, creme fraiche en zout/peper in een kom. Vet de ovenschaal in met een beetje olijfolie en bekleed deze met de plakken bladerdeeg. Prik met een vork een aantal gaatjes in de bodem.
Als eerste schep je de blokjes aubergine op het bladerdeeg, verkruimel de geitenkaas met de rode ui en pijnboompitten. Als laatste het ei-mengsel eroverheen verdelen en als je ervan houdt kan je er nog een beetje parmezaanse kaas overheen raspen.


Eet smakelijk!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You may also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...