dinsdag 26 februari 2013

Lavinia’s fridge - Italiaanse omelet



Een nieuw thema voor mijn blog is geboren: Lavinia’s Fridge, oftewel restjesdag. Ik zat afgelopen weekend in Antwerpen en zondagavond laat thuis waardoor ik bijna niks in huis had. En aangezien het laat was moest het van mijn creativiteit afhangen wat het ging worden. Veel mensen vinden het lastig iets te maken met de restjes die nog in de ijskast of voorraadkast liggen, vandaar dat ik mijn restjesdagen wekelijks met jullie wil delen. Ik besloot een Italiaanse omelet op brood te maken met tomaat, lente-ui, geitenkaas en gedroogde Italiaanse kruiden. Morgen weer boodschappen doen en dan kunnen we weer losgaan in de keuken!

Wat heb je nodig voor 1 persoon:

- 2 eieren
- 1 tomaat
- 1 lente-ui
- roomboter om in te bakken
- 1 theelepel Italiaans gedroogde kruiden
- 2 plakjes zachte geitenkaas
- 2 boterhammen
- Peper & Zout

Hoe maak je het:

Snijd de tomaat in blokjes en de lente-ui in ringetjes. Kluts de eieren met de Italiaanse kruiden en peper & zout. Verhit roomboter in een koekenpan en bak daarin de omelet op laag vuur zodat het niet aanbrand en je de omelet nog heelhuids kan omdraaien. Als de omelet half gestold is kunnen de tomaten en de lente-ui erbij. Zet even een deksel erop voor een minuut en keer dan de omelet voorzichtig om.  Nu kan de geitenkaas eroverheen worden gebrokkeld, sla de omelet dubbel en laat het nog  1 minuut onder de deksel doorgaren.  Lekker op een boterham als lunch of avondeten als je niet al teveel tijd hebt!

1 opmerking:

  1. Slot Machines In Connecticut - Dr.MCD
    It's like a wild west: 밀양 출장샵 There are only five slots. That's 통영 출장마사지 because slots in Connecticut have been built so thoroughly that 고양 출장안마 they're designed to 의왕 출장마사지 provide a 속초 출장마사지

    BeantwoordenVerwijderen

You may also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...