dinsdag 12 februari 2013

Pita met groente balletjes, rauwkost en knoflooksausje



Ja hoor, ook ik ben weleens lui en koop iets dat kant-en-klaar is. Ik geef toe! Op aanraden van collega's ben ik de groente balletjes van de AH gaan uitproberen. Eigenlijk dood simpel zelf te maken, maar ik het was maandag en dan moet je niet teveel willen.. Verrassend lekker eigenlijk met veel rauwkost en een zelfgemaakt knoflooksausje! Dit gerecht heeft mij wel op een idee gebracht, namelijk zelf groente balletjes/falafel maken binnenkort!!

Wat heb je nodig (2 personen):

- Pitabroodjes
- Schaaltje groenteballetjes AH of zelf maken
- 1/2 komkommer
- 1 tomaat
- 1/2 Rode ui
- Lente-ui

Knoflooksaus:

- Scheut magere yoghurt
- 1 theelepel mayonaise
- 2 grote tenen knoflook (geperst)
- peper/zout

Bereiden:

Verwarm de pitabroodjes in een voorverwarme oven of zoals ik altijd doe, in de broodrooster (kan dus op laatste moment).

Snijd alle rauwkost zoals je lekker vindt en zet het even apart in een kom.

Maak het knoflooksausje door alle ingredienten samen te voegen voor de saus en proef totdat je tevreden bent over de smaak.

Bak de groente balletjes 5 minuten in een koekenpan. Pitabroodjes half opensnijden en daar kan je beginnen met wat rauwkost en knoflooksaus en daarna de balletjes. Serveer met rauwkost en klaar is Kees!

Eet Smakelijk!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You may also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...