dinsdag 12 februari 2013

Bloemkool-Broccoli soep


Een soepje, omdat ik het hele weekend beroerd in mijn bedje lag! Ik heb een nieuw boek dat over gezond leven/eten gaat en ik had een week alle adviezen opgevolgd; Geen brood/zuivel/suiker/alcohol. Totdat ik vrijdag op een verjaardag dacht, laat ik maar weer gaan drinken en sigaretjes roken. Dit is mij niet bepaald in dank afgenomen en zo lag ik een heel weekend beroerd in mijn bed.. Zaterdag helemaal niks gegeten, behalve bouillon en zondag had ik wel weer kracht om zelf een soepje te maken met veel vitamientjes en een beetje parmezaanse kaas, omdat dat zo lekker samengaat met bloemkool! :)

Wat heb je nodig:

- 1 bloemkool
- Halve broccoli
- Peterselie
- 1 ui
- 1 prei
- 2 tenen knoflook, gekneusd
- 2 groente bouillonblokjes (zoutarm)
- 1 kleine aardappel, geschild en in stukjes
- 2 eetlepels magere kwark
- 1 theelepel kerriepoeder
- Peper en zout
- Boter of olijfolie voor bakken
- 1 liter water
- Parmezaanse kaas om te garneren

Hoe te maken:

Snij de bloemkool en broccoli in kleine roosjes en snipper de ui. Pel de knoflook en kneus de tenen met een mes.
Zet een grote soeppan op, verhit de boter of olijfolie en bak  de gesnipperde ui, gekneusde knoflook en prei. Als de ui glazig is kunnen de roosjes broccoli en bloemkool erbij. Strooi de kerriepoeder en de peterselie eroverheen en schep goed om. Na een paar minuten liter water erbij tot alles net onder staat en de in stukjes gesneden aardappel en bouillonblokjes erbij. Aan de kook brengen en zachtjes voor 10 minuten laten koken. Zorg dat het niet kapot kookt, dan verlies je veel vitamientjes en die heb je juist nodig! Even mixen met de staafmixer en dan is het nog een kwestie van op smaak brengen met zout/peper en eventueel een schep magere kwark. Lekker met geraspte parmezaanse kaas of stukje zachte geitenkaas!
 
Eet Smakelijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You may also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...