woensdag 20 februari 2013

Krokant visje op een bedje van groen


Wat kan eenvoud toch heerlijk zijn! Op weg van werk naar huis kan ik het vaak niet laten even een pitstop te maken bij de visboer. In tegenstelling tot vroeger hou ik nu enorm van vis! Op zaterdagmiddag een lekkere haring met zuur en op werk tijdens de lunch een salade met gerookte zalm of tonijn. Op woensdagavond volg ik vaak een yoga lesje dus vandaar dat er geen aardappeltjes oid aan worden toegevoegd. Dit heeft puur te maken met het feit dat ik nog in allerlei lastige houdingen wil staan zonder dat ik word geconfronteerd met wat ik daarvoor heb gegeten ;)
Het krokante parmezaan-korstje is mijn eigen creatie, het is maar net wat ik in huis heb.

Wat heb je nodig (2 personen):

- 2 stukjes witvis (pangasiusfilet, kabeljauw, koolvisfilet etc. bij voorkeur vers!)
- Parmezaanse kaas
- Paneermeel (Ik gebruik oud wit brood of beschuit)
- 1 Broccoli
- Flinke hand doperwtjes
- Peper & Zout
- Chilipeper
- Bloem
- Citroen

Hoe maak je het:

Bestrooi de vis met peper, zout en een snufje chilipeper op een snijplank. Strooi wat bloem op een bord en wentel de vis hier doorheen. Verhit een koekenpan met een scheutje olie of roomboter en bak de vis goudbruin tot het net niet helemaal gaar is. Stoom de broccoli beetgaar in een stoommandje voor zo'n 4 minuten en zet daarna even apart, de doperwtjes kunnen er nu bij. 
Zet de grill aan van de oven en bestrooi de vis met de parmezaanse kaas en laagje paneermeel. Leg de vis op een met bakpapier beklede ovenplaat en plaats deze net boven de grill totdat er een krokant korstje op de vis is ontstaan. Let wel goed op dat het niet verbrand, een grill gaat snel! Pak mooie diepe borden en maak een bedje van de groene groenten en leg de vis daarboven op en knijp een schijfje citroen erboven uit.

Eet smakelijk!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You may also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...